Copyright 2020 - Krämppäcenter

Ilmajooga

      • Mitä ilmajooga on?

        Ilmajoogassa yhdistyy perinteisen joogan ja akrobatian elementit, jossa apuvälineenä käytetään katosta kiinnitettyä kangaslenkkiä eli ilmajoogaliinaa (hammockia).

        Ilmajooga kehittää monipuolisesti kehonhallintaa, liikkuvuutta ja lihasvoimaa lempeästi. Pehmeät liikkeet hengitystä apuna käyttäen ovat oiva apu helpottamaan niska- ja hartiaseudun sekä selän alueen jäykkyyksiä ja kiputiloja. Tunneilla keskitytään myös hengitykseen, rentoutumiseen ja mielen rauhoittamiseen.

        Kenelle tunti sopii?

        Ilmajooga sopii lähes kaikille, perusterveille ihmisille. Ilmajoogaliinat ovat kestäviä, painoraja tunneille on 100kg. Tunneille osallistumisesta kannattaa keskustella lääkärin kanssa, mikäli olet raskaana, kärsit sydänongelmista tai akuuteista/vaikeista kroonisista tuki- ja liikuntaelinsairauksista. Myös KrämppäCenterin henkilökunnan kanssa voit keskustella tuntien sopivuudesta. KrämppäCenterissä ilmajoogatunnit pidetään helppoina, myös ”krämpille” sopivina. Ohjaajana on fysioterapeutti, joka pystyy huomioimaan tuntilaisten erityistarpeita. Vaikeat temput ja akrobaattiset liikkeet jätetään KrämppäCenterissä pois.

        Miten pääsen tunnille?

        Tunnille voit osallistua koska vain, erillisiä alkeiskursseja ei tarvitse käydä! Katso tuntien ajankohdat kuukausikohtaisista ryhmäaikatauluista. JOKAISELLE TUNNILLE ON ERILLINEN ILMOITTAUTUMINEN (LIINOJA RAJATTU MÄÄRÄ). Voit ilmoittautua mukaan laittamalla viestiä ohjaaja Tiinalle numeroon 045 2000 288 tai Krämpän WhatsApp-ryhmässä (mikäli sinut on lisätty ryhmään). Saat vastauksena varmistuksen paikasta. Minimiosallistujamäärä 3 hlö.

         

        Miten valmistaudun tunnille?

        Pukeudu pitkiin housuihin ja kainalot peittävään paitaan. Ota roikkuvat korut ja sormukset pois ja vältä pukeutumasta vaatteisiin, joissa on teräviä osia (vetoketjuja, teräviä yksityiskohtia), jotta vältytään liinojen repeytymisiltä. Kesäaikaan jalkapohjien puhtaus on tärkeää. Juuri ennen tuntia ei kannata juoda paljoa tai syödä raskasta ateriaa.

 

 

f t g m